torsdag 9. mai 2013

Mamma ingen adgang !!

Det var en gang en ganske fornøyd mamma ( altså meg..) , som hadde vetorett på barnas soverom. Jeg malte, pyntet, og "stasjet" opp i mente.
Det var litt tilfeldig, men gjennomtenkt. Og som mammar flest, likte jeg å rydde i "mitt eget" rot.
Men så kom julekvelden på kjærringa gitt..... Eller skal vi si alderen til de små, som ikke lenger er så veldig små.
De er faktisk blitt små store barn, og jaggu liker de å lage sitt eget rot !
Men jeg liker jo fortsatt å ha meninger....men de blir ikke møtt med like stor entusiasme lenger nei.
Det hender titt og ofte at jeg sitter å blar i noen fine interiørblader eller titter rundt på blogger.
Det er jo sååå mage fine ungdomsrom der ute.
Men jeg har måtte svelge mine meninger, og med stolthet slippe barna frem. Det er jo derfor jeg er mamma...er det ikke? 
Så her er en titt på Celine og Fridtjof sitt domene. 2 helt vanelige barnerom og barnas tv krok, innredet på barnas premisser. Velkommer inn :)

Fridtjof 9 år. En aktiv krabat !

Men småbarns bamsene har fortsatt hedersplass i senga.

Til og med isbjørnen har fått "rappe cap"

En liten hemmelig gutte plass. Og en kiste til små skatter.

Celine straks 11 år. Liker helt klart å bestemme selv.

Sengen fant vi billig på Finn. Ble malt grå og fikk ny gavl av gamle treplanker.

Masken er fra Amsterdam, og kue er laget etter Øystein blyant.

Her finnes ingen tegn etter kosebamser, men "bambi" får lyse hver kveld.

Her er Tv/DVD kroken. Jeg snekkret sammen noen paller, satte på hjul. Men barna fiksa litt selv, og vips var det blitt en ligge sofa !!

Perfekt til overnatting eller tidlig søndagsmorninger. ( for da får mamma 1 time ekstra på øye)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar