torsdag 14. mars 2013

bli gla med blå !

Hodet er tett og kroppen fungerer dårlig, MEN jeg klarer likevel ikke slappe helt av. Jeg har fått hengt opp nye gardinger i blått. Det var bare det at jeg manglet noen lengder. Siden jeg har handlefritt år, og derfor ikke kan shoppe, ble det heler en kreativ løsning. En gammel duk ble til gardin. Og her oppstod dagens glede. Jeg måtte farge lengdene blå, og hadde mye farge tilovers. Så da fant jeg frem putetrekk , duker og lampeskjermer. Her er noen av resultatetene. Jeg har funnet min nye vår "greie". Neste gang skal jeg prøve å farge gamle klær med naturens egene farger.... Så følg med!
PS! Husk å bløtlegg det du skal farge. Jeg dummet meg ut med servietene...


bildet fra sivsSanser
bildet fra sivsSanser

bildet fra sivsSanser


bildet fra sivsSanser

2 kommentarer:

  1. Hei Siv, WOW jeg elsker dette - hvordan gjorde du det? hvilken farge brukte du? klem Siv:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siv. Takk og i like måde. Du har en koselig blogg.
      Ja dette var veldig morro. Har jo sett det i så mange magasiner, men ikke fått gjort noe med det selv. Jeg kjøpte farge hos min nær farge/male forhandler, men får det også hos panduro hobby. Fargen jeg har brukt er mørkblå. Tok i litt ekstra vann, slik at det ikke skulle bli så hard farge. Bare bland ut farge i vasken eller en balje. Husk at alt som skal farges må være vått !!! Etter at det er dyppet i fargen. skylte jeg det og kastet alt inn i vaskemaskinen sammen med sånn "fargesalt". (ikke lampeskjermen da!!) Men kos deg. Det blir bra.
      Hilsen Siv

      Slett